Idealna rzeźba mięśni – jak ją osiągnąć?

Pięknie wyrzeźbione mięśnie wyglądają niezwykle atrakcyjnie. Co więcej, sprawiają, że jesteśmy sprawni i bardziej wytrzymali. Nic więc dziwnego, że wielu z nas marzy o osiągnięciu takich efektów. Tymczasem spora część panów mimo regularnych odwiedzin na siłowni nie widzi efektów. Po minimalnym nabraniu masy mięśniowej nie zmienia się praktycznie nic. Co można zrobić w takim przypadku? Jak osiągnąć oczekiwane efekty? Poniżej przedstawiamy skuteczne i sprawdzone porady, które pomogły już niejednej osobie.

Rzeźba a dieta

Przy budowaniu masy mięśniowej to co jemy ma znaczący wpływ na efekty naszej pracy. Wie o tym doskonale każdy kulturysta. Z tego powodu warto trzymać się kilku prostych zasad.  Przede wszystkim trzeba pamiętać o tym, by posiłki były kaloryczne. Nadwyżka kalorii jest bowiem w tym przypadku niezbędna. Oczywiście trudno podać jedną, odpowiadającą potrzebom wszystkich liczbę kalorii jakie warto dostarczać organizmowi, niemniej jednak, jeśli zależy nam na zbudowaniu masy mięśniowej nie możemy być na restrykcyjnej diecie. Pomóc mogą nam również odpowiednie suplementy diety takie jak np. gainery, które doskonale sprawdzają się w przypadku osób, które nie są w stanie zjeść wystarczającej liczby kalorii w ciągu dnia.

Ćwiczenia siłowe polepszają definicję mięśni

Jeśli zależy nam na zwiększeniu i wyrzeźbieniu masy mięśniowej musimy zdawać sobie sprawę z tego, jak ogromne znaczenie w tym procesie mają ćwiczenia siłowe. Podnoszenie dużych ciężarów przyczynia się do poprawy budowania masy mięśniowej. Podczas następnej wizyty na siłowni warto więc przeprosić się z nieco cięższym sprzętem – to z pewnością przyniesie efekty. Jednocześnie jednak nie możemy zapominać o tym, jak ważny w budowaniu masy mięśniowej jest odpoczynek. Nawet największe i najbardziej wyrzeźbione mięśnie muszą mieć przecież czas na regeneracje. Warto więc zadbać o zdrowy sen oraz jednodniowe przerwy między treningami.

Suplementacja na rzeźbę

Wiele osób obawia się stosowania suplementów na rzeźbę uważając, że i bez nich osiągnie doskonałe efekty. To poważny błąd, który może sprawić, że stracisz całą motywację. W dzisiejszych czasach suplementy są nie tylko bardzo skuteczną pomocą, ale również są całkowicie bezpieczne dla organizmu. Warto więc zapoznać się z ich szeroką ofertą i wybrać to, co pomoże nam odnieść sukces. Po jakie suplementy warto więc sięgnąć? Wszystko zależy od tego na jakim etapie budowania masy mięśniowej jesteś. Jeśli dopiero ją budujesz pomocne będą wyżej wspomniane już gainery. Jeśli jednak zaczynasz rzeźbić swoją sylwetkę i zależy ci na uwidocznieniu czystej masy mięśniowej pomocne okażą się:

  • preparaty spalające tłuszcz, które stanowić będą idealne uzupełnienie wysiłku fizycznego,
  • aminokwasy BCAA i L-Glutamina, które uchronią Twoje mięśnie przed katabolizmem,
  • przedtreningówki, które nie tylko dodadzą Ci energii, ale również pozwolą podkręcić metabolizm i spalanie tłuszczu.

Dobrym pomysłem będzie również stosowanie suplementów z L-Karnityną. Jest ona bowiem  kluczowym elementem ostatniego etapu procesu rozkładu tłuszczów. Jej stosowanie znacznie podnosi zdolności wysiłkowe organizmu, co sprawi, że nie tylko  poprawi się wygląd Twojego ciała, ale również i energia, którą będziesz mieć podczas treningów. Podsumowując, zadbanie o wzrost masy mięśniowej i jej idealne wyrzeźbienie to proces, który nie wydarzy się z dnia na dzień. Niemniej jednak dobra dieta, regularne treningi oraz suplementacja to gwarancja sukcesu. Nie warto się więc poddawać.

Dodaj komentarz